26 mars

Ett inlägg i bloggen betyder inte att jag kommer börja blogga regelbundet igen, det betyder att jag är uttråkad.
Så here it goes.

Caj ligger och snarkar i vår säng och ljudet ger mig huvudvärk. Det spelar ingen roll hur söt man är när man sover det är inte fint när man ligger och dreglar och snarkar. Och folk som säger att man snarkar "gulligt", lögnare! Ingen snarkar gulligt. Och med det sagt så går vi vidare till nästa punkt på dagsordningen.

Det är sent och mörkt och jag är ensam, det resulterar oftast inte i något bra. Mina tankar skenar och löper amok i mitt huvud. Om jag tänker tillbaka på det senaste året har det hänt jättemycket. Jag vet inte ens var jag ska börja. Jag har gjort så mycket jag inte är stolt över och behandlat människor på sätt jag idag kan ångra, men samtidigt är jag ny i ett nytt förhållande som funkar mer eller mindre bra, precis som alla förhållande. Jag stormtrivs och skulle inte vilja vara utan C en sekund. Förutom när vi bråkar då alltså,men då brukar jag bara köra iväg en stund. Men ändå, ni förstår poängen.

Jag har även under det senaste året, fått jobb, fått sparken från det jobbet och fått ett annat jobb, dock bara en kväll i veckan vilket man inte direkt kan leva på, så är i princip fortfarande arbetslös.

Jag har under det senaste året flyttat hem till C i Hans lägenhet och nu har vi även skaffat en ny lägenhet tillsammans, vilket är ett jättestort steg och jag kan inte förstå att det är på riktigt. Allt gick så fort, vi började söka, sen ringde vi på en trea och helt plötsligt var vi i lägenheten på visning och rätt som det var hörde jag mig själv säga att jag ville ha den. Och nu ska vi helt plötsligt flytta om en vecka. Får tillträde den första april. Vilken är väldans snart. Ska bara oroa mig för hur flytten ska gå, allt som ska packas och fixas och donas och städas. Måste även hyra en liten lastbil och skaffa lite flytthjälp. Mycket att tänka på. Adressändringen är i alla fall avklarad.

Jag bara sitter här, fortfarande med en miljon tankar i huvudet och funderar på om jag ens ska publicera detta inlägget, tror jag mest har skrivit det för min egen skull, för att skriva av mig lite. Vilket aldrig är helt fel. Jag borde snart hoppa i säng för jag ska till arbetsförmedlingen imorgon dessutom sitter jag och äter lakrisal vilket jag får halsbränna av men det är så beroende framkallande att jag inte kan sluta om jag inte går och lägger mig typ. 
 
Äh, jag vet inte vad jag har skrivit och orkar inte läsa igenom vet bara att jag fryser om fötterna och om benen och vill lägga mig i min säng, där C ligger och väntar, även om han snarkar. Har trots allt öronproppar bredvid sängen, får väl plugga in dom och låtsas som ingenting. Som folk kanske förstår har jag väldigt svårt att sluta skriva, menmen..




Typ så känner jag mig, ensam i mörkret.



Nu är lakrisalen slut, det bränner i min hals och jag vågar inte gå ut och röka i mörkret, jag tror det betyder godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0