7 januari

Jag och min älskade gick upp vid elva tiden och begav oss ut för att promenera, riktigt mysigt, snön låg vit och solen sken, tycker det är en bra kombination. Vi gick "vanliga" rundan fast baklänges, kom på att man slipper värsta backen då, lite dåligt av mig, får ta rundan rätt håll nästa gång. Sen när vi kom hem gjorde vi oss i ordning och körde iväg till Jysk, fick för oss att köpa ny säng då den gamla inte var så bra längre, vi hittade vår säng ganska snabbt och köpte två 90' sängar och en 180' bäddmadrass. Vi lyckats trycka in allting i min bil, tur man har kombi. Baksätena var fällda, framsätena var maximallt framdragna och uppskruvade. Tur att Caj körde för jag kunde inte ens sitta lite normalt, satt ihoptryck som en boll med stortån i örat och armarna mellan brösten ungefär. Hem kom vi i alla fall.

Vi lastade av och bar upp sängarna och sen körde vi till IKEA i jakt på sängstomme. Vi hittade en snygg i Malm serien i mellanbrun trä, stilfullt. Jag tyckte vi skulle köpa den och sagt och gjort. Vi köpte sängstommen, ett köksbord + 4 stolar och lite annat smått och gott. Även det tryckte vi in i bilen. Sängstommen fick vi dock hämta ute på Berga, men det gjorde inte så mycket.

Vi körde hem och bar in allt i lägenheten som plötsligt kändes väldigt liten och sen satte vi igång, jag började skruva med köksbordet och Caj började laga mat. Kyckling curry, minsann, mums. Min karl han kan han :). Vi åt middag vid nio tiden och sen fortsatte vi skruva, älsklingen gick upp och började med sängen medans jag fixade klart där nere, när jag var klar kokade jag kaffe och fixade ihop lite mackor som jag sen dukade fram på det nya fina bordet, sen tände jag lite ljus och hämtade ner min älskade.

Vi fortsatte skruva, städa, flytta om, skura, torka av, tvätta och fixa hela natten, när klockan var fyra lastade vi ut alla kartonger i bilen. körde och slängde dom och sen körde vi till statoil, älsklingen min behövde snus. På tal om nikotin, så klarade jag mig inte ens 24h. Innan vi körde till Jysk köpte jag nya cigg, jag är dålig, jag vet! Vi kom i säng vid halv sex och då somnade vi gott i nya sängen.

Arrividercí!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj vad ni har gjort om. Jag måste komma och inspektera! Ja du, din man han kan han :P Det är bra med män som kan laga mat. Det är i alla fall vad jag behöver eftersom jag är helt jäkla värdelös på att laga mat. Som du fick veta på nyår ;)



haha där kom ciggen ja. Jag klandrar inte dig, starkt av dig att klara dig ett dygn i alla fall! Starkt jobbat! <3

2009-01-09 @ 03:43:55
URL: http://carolineb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0