4 december

Jag vet inte vad var jag ska börja, men tack "S" om du någonsin läser här igen kan jag ju börja med. (se kommentar från föregående inlägg).

Helgen har varit ganska lugn, en trip till väla och Ikea bara, shoppat lite. Sen i lördags kväll mådde jag ganska kass, lyckades dock få ork att sätta upp lite julgardiner och annat pynt, så nu är här mysigt i lägenheten.  

I söndags kväll/natt fick jag ett samtal från syster Caroline, som bad mig komma till undsättning. Och vad gör man inte? Så klockan ett söndag natt påbörjade jag och Caj vår resa mot Hallstavik. Min första tanke var något i stil med "var fan ligger det då?" men jag fick snabbt besked om Stockholms trakten, så efter att fått ett löfte om bensinpengar påbörjade vi vår 8 timmar långa resa. När vi var i Stockholm vid kvart över sju på morgonen ringde jag hem till min mamma och överraskade henne lite, först blev hon arg men sen lugnade hon ner sig.
M: Är du redan vaken?
J: Jag har inte somnat, jag är i Sthlm.
M: Eller hur...
J: Jomen det är säkert mamma, vill du prata med Caj?
M: Är du helt från vettet unge?!?!

Väl framme i Hallstavik, som förövrigt ligger i Norrtälje, tog vi en kopp kaffe hemma hos David (som vi räddade Carro från) och lånade hans toalett, sen var vi på rull igen, Caj var snäll nog att köra ett par timmar på hemvägen så jag slapp köra igenom Sthlm igen. Men sen fick jag köra dom fem sista timmarna hem igen. Långt om länge kom vi i alla fall till Ängelholm igen och då handlade vi lite på Maxi sen åkte vi hem till Caj. Efter lite mer än ett dyngs sömnlöshet kan man ju förvänta sig att vi skulle gå o lägga oss, men då blev det Harry Potter. Iofs somnade jag ungefär en timme in i filmen och då sov Caj redan sött i mitt knä, Carro sov nog lite till o från.

I tisdags fyllde min älskade papps år så jag och Caj var där och firade honom lite, han fick tröjor av oss, vilket han blev jätteglad för. I onsdags skulle jag egentligen åkt med Henke till väla men jag hade fruktansvärd huvudvärk som jag oroväckande nog brukar ha nuförtiden. Så det blev en lugn dag med lite film och kortspelande. Släpade mig in till stan en runda och köpte ett par vantar och en ny väska.
Idag. torsdag, körde jag mormor till Hbgs sjukhus för nån kontroll och Caj var snäll nog att följa med, vi lämnade även Carro på knutan. Sen åkte vi hem till morbror Chrisse och kollade hans lägenhet, den var fin, inte utan att man blir lite avis.

Sen körde vi till Ängelholm och mormor bjöd mig och min älskade på mat på Kirris, mums. Väl hemma i skogen igen, tittade vi lite på tv, hade lite mysigt i sängen och spelade lite nätpoker, därför jag hamnade här. Nu ska jag kila ner och mysa lite med min älskling innan vi måste krypa ner i sängen för natten. Det blir väla imorgon med Henke istället.


På återseende!



Film-maraton är det senaste :)


Kommentarer
Postat av: S

Mjo visst är jag här ibland ;) man trillar förbi sidor lite då och då... ha en trevlig kväll!

2008-12-05 @ 19:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0