19 december

Den här dagen känns så meningslös. Vi hälsade på Cajs pappa nere i Båstad en runda, inte vidare givande men hoppar över detaljer för artighetens skull. Sen körde vi hem till mig ett tag, hade fått brev från IF Metall igen, måste skicka in kompleterande uppgifter, det ska fixas omgående, har redan klistrat igen kuvertet och satt frimärke på. Jag vill ha pengar!

Långt om länge körde vi i alla fall till Fiket där vi käkade varsen kebabpizza, mums. Sen körde vi hem och gjorde ingenting, alltid lika upphetsande. Vi spelade lite texas hold'em heads up vilket alltid är en lika dåligt idé. Jag hatar att förlora, eller egentligen inte, men jag spelar en viss sorts poker, och jag spelar tight, alltid, därför stör det mig så in i helvete när Caj synar mig med ingenting, preflop och fortsätter att syna hel vägen, även om jag bettar jättehårt, och sen på river, träffar han par i sexor (t.ex) och synar min all in? Irriterande eller?

Så nu har jag fått ur mig det i alla fall, jag förstår att ni tycker jag överdriver, men jag har spelat så mycket poker i mina dar att sånt spel gör mig vansinnig. Spelberoende? Kanske lite, men jag spelar inte bort pengar jag inte har. Jaja, nu orkar jag inte med det här längre, orkar inte bry mig.

Detta är ingen bra dag.

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Nej jag vet hur det är. Jag är likadan, spelar tight heads up och spelar aldrig något som är sämre än A-10 eller par som starthand. Jag hade med lackat, jag är en kass förlorade OCH jag hatar att spela poker med folk som inte kan spela utan bara kör på utan taktik eller respekt. Ha hand om dig :) <3

2008-12-20 @ 01:28:23
URL: http://carolineb.blogg.se/
Postat av: S

så min taktik att bara köra hårt är inge bra i poker? :( fan va kass jag måste vara..

2008-12-20 @ 15:05:50
Postat av: Caroline

"S", det är svårt att säga om det är rätt eller fel, de flesta har sin stil. Att vara aggresiv och tuta och köra är en bra teknik så länge men vet hur man ska göra :) jag menar att det är jobbigt att spela med folk som inte är så insatta i hur man spelar, sjävla grundreglerna. Som inte vet vad som är en bra hand, och bara kör på utan att riktigt veta vad de gör eller varför :) Vet du varför du spelar som du gör så har du ju fortfarande en taktik :) Det är din taktik att vara en aggresiv spelare. Menade inte att du skulle känna så. Du är säkert duktig :)

2008-12-20 @ 15:32:05
URL: http://carolineb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0