13 december

Fick tyvärr hoppa över gårdagens inlägg för jag hade inte tid, tjejkväll i sikte ju. Städade och gjorde fint och sen duschade jag och gjorde mig själv fin, ganska nöjd med håret faktiskt, lätt och fixa själv. Förstår inte varför alla frisörer alltid vill fluffa upp mitt hår till max? I alla fall, jag var lite seg i starten med matlagningen och började inte förän Jossan och Cajsa kommit hit, Louise kunde inte ta sig hit och när hon fick veta att Caj var nykter och kunde hämta henne så hade hon redan andra planer. Tråkigt. Men det var kul att vara bara vi tre igen, som förr i tiden.

Jag lagade pasta, kycklingfilé med pasta sås gjord på grädde, bacon & ost. Det verkade som om det var uppskattat så jag oroade mig helt i onödan. Caj skulle egentligen ha åkt iväg till Markus eftersom det var tjejkväll, men han är lite seg, dessutom blev där mat över eftersom Louise inte kom, så han käkade hemma och var hemma ett par timmar. När vi väl fick iväg honom så körde han bara till Statoil och sen tillbaka igen, tydligen så var det svinhalt. Vi skickade upp honom för trappan och stängde dörren så han fick klara sig själv med datorn i alla fall.

Vi hade jätteskoj där nere, lyssnade på musik, skvallrade och jag hade pinsam högläsning ur mina gamla dagböcker. Vi drack en massa vin, dansade, gjorde charader, rökte vattenpipa och lekte den klassiska "jag har aldrig". Caj tröttnade på datorn och kom ner och gjorde oss sällskap nån gång under charaderna tror jag. Jag, Jossan & Cajsa har lekt "jag har aldig" så många gånger tillsammans att vi vet allt, men det var kul att se vad Caj drack och inte drack på. När klockan drog sig mot tre var folk hungriga så älsklingen var underbar och gjorde mackor till oss allihopa. Kan ju lägga till att det var även han som diskade efter maten och fixade kaffe till oss. Riktigt lyx, när han ändå våldgästar tjejkvällen får han jobba lite. Folk somnade efter mackorna nån gång och även jag, klockan var 0510 sist jag kollade på den. Efter som jag hade lyckats få i mig och gott och väl två flaskor vin var jag rätt bra på det och vaknade (som vanligt när jag är full) några timmar efter att jag somnat och mådde skit. Tror klockan var åtta, gick upp och drack vatten och väntade ut illamåendet.
Somnade vid halv elva igen och vaknade av att Josefin kom ner för trappan vid tolv, Gick upp gjorde, kaffe och gav töserna varsett glas cola i väntan på kaffet.

Idag är min förkylning riktigt hemsk, börjar ångra att jag gick ut och rökte i bara tröja igår, jag ska ändå släpa mig in till Ängelholm en runda i kväll till Sandra men jag följer mest troligt inte med ut på stan, är riktigt schleeden.

Nu lagar min älskade mat till mig där nere så ska gå ner och hjälpa honom lite, men vi möts igen.


S, ska jag få ett diadem av dig? :)


Arrivedercí!


Min såg inte riktigt ut så här men det är mest för syns skull ändå, min såg ännu godare ut :)


Kommentarer
Postat av: S

Haha, så går det när man försöker rimma. Jag lovar, om vi råkar ses nån gång ska du få ett diadem :P



I övrigt, jag undrar om mina kära tanter till vänner vill ha tjejmiddag, känns som om det var år och dagar sedan.. Jag känner mig inspirerad!

2008-12-14 @ 14:45:25
Postat av: Caroline

Vad bra att ni hade trevligt :) Nästa tjejkväll räkna in mig och ett par flaskor vin till (eller en box) :P

2008-12-14 @ 21:21:49
URL: http://carolineb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0