What's up?

Nu är jag dålig på det här med att skriva igen så jag kan ju dra dagens händelser lite snabbt innan jag lägger mig och förbereder mig för morgondagen.

Vaknade vid 10 tiden idag och var helt utvilad, men eftersom jag insåg att jag faktiskt inte hade något vettigt att göra uppe, så somnade jag om igen och gick upp ur sängen först vid halv två. Riktigt skönt faktiskt. Sen var det dags för lite frukost och då blev det minibaguetter i ugn med jordgubbsmarmelad på, ibland får man faktiskt lyxa till det. Sen drog dagen igång, mormor kom hit en runda och satt och snackade i några timmar och sen körde vi till affären så jag kunde handla lite till kvällsmaten, eftersom mamma och pappa inte är hemma får jag ta över lite, inte mig emot dock, trivs rätt bra med ansvaret.

Sen var det dags att laga middag, rätt trevligt det också förutom att Fredrik var kräsen som vanligt och inte ville käka ris, så han fick göra annat. Måltiden var lagom seg med tanke på att mina kära bröder ägnade sig åt att munhuggas hela tiden, och sa hemska saker till varandra. Men när dom väl käkat klart var det rätt skönt, för då höll dom käften, lämnade köket och lät mig diska ifred. Tanken på att någon av dem skulle ta disken är så klart helt befängd. Jag drog i alla fall på hög nostalgimusik och dansade mig igenom diskandet och efter det ringde finaste. Jag blir lika glad varje gång. Och imorgon kommer han hit också, helt underbart, flera dagar tillsammans, bara vi två, eller ja, vi ska ju faktiskt umgås med en del folk eftersom vi ska på fest. Menmen.

Nu är det dags att sova, men min lillbror tycks ha lite problem med det, han sitter på min säng och tittar på tv, känner sig kanske lite ensam. Det gör jag i alla fall, inte van vid att vara ensam hemma med bara lillebror, dessutom saknar jag ju Christoffer galet mycket ju. Men nu tänker jag lägga mig och försöka sova lite, för annars blir det ingen rolig dag imorgon, kanskekolla lite tv, eller läsa. Men åtminstonde vila. Och slänga lillebror i säng för han ska till skolan imorgon. Jag känner mig lite som en mamma ibland, jag tror jag kommer bli en bra mamma, eller? Hm.

G'nite folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0