På jobb

Japp, sitter på jobbet och käkar lite frulle. Blev väckt imorse av Carro, som mådde kass och undrade om jag kunde jobba för henne, och det är väl klart man ställer upp, trots att jag bara fått sova två timmar och var en smyla bakis. Mår inte direkt hallon nu, om jag ska uttrycka mig så. Jag mår illa, har huvudvärk och ont i ryggen. Men ska väl inte gnälla. Tjänar åtminstone pengar, det är alltid något. Men jag hoppas Carro är bra imorgon för jag kan inte jobba då, och om inte Carro är bra, och inte jag kan, så får vi hålla stängt. Inte hela världen, detta är ändå den sista söndagen som vi har öppet, sen slutar vi med det. Alldeles för lite folk. Senast satt jagju bara och läste nästan.

idag är det faktiskt lite fart och liv på jobbet, folk som fikar och vill ha mackor o så. Alltid trevligt att ha något att göra. Men bara till en viss gräns. Hatar de dagar man måste göra typ, 20 mackor.

"Två kanelbullar, en mandelspegel och en cocosmazarin" Jag blir trött på folk, tycker inte om folk. Vill gömma mig under mitt täcke. Jävla folk. Har glömt att påminna Niklas om mitt anställningsbevis. Inte bra alls. Vet inte hur många panodil jag käkat idag men tog i alla fall nyss två till, jävla huvudvärk. "Bara" tre timmar kvar till stängningsdags.  Men fan, jag vill stänga nu, och gå hem. Det är ändå rätt lungt, menar, har jag tid till detta så. Inga kunder i caféet, massa kunder i blommorna, orkar jag hjälpa Pernilla idag? Neeej.

Min huvudräkning funkar inte alls idag,det kostade 26, fick betalat med en 50lapp och försöker ge 32kr tillbaka i växel, och verkligen insisterar på det också. Jag är fan dum ibland. Nu ringde Jossan, mycket trevligt. Nej, nu ser jag alldeles för inaktiv ut, Niklas kanske kommer tillbaka och då ser inte detta alls bra ut. Nu ska jag ta kaffe och cigg. Det är jag fan värd idag.

Neeeej, kunder :(

Kommentarer
Postat av: Rubbe din bubbe :P

Kaffe och cigg, är det livet? :P

2007-09-02 @ 01:50:56
URL: http://rubbejungel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0