Då var det dags igen

Får ju små klagomål på att jag inte uppdaterar tillräckligt ofta, men ta er en titt på era egna bloggar! Okej, nog för att vissa av er faktiskt är duktiga och skriver vilket gör mig glad varje gång jag kollar.

Tänkte jag skulle ta en liten samanfattning av de senaste dagarna.
På lördagen åkte jag till Malmö för att träffa Chris (trots allt!) Han befann sig dock inte på centralen när jag kom dit så jag slog mig ner på en bänk och fördjupade mig i en bok, det funkade bra framtills det kom en läskig gubbe som slog sig ner bredvid mig, väldigt nära, och stirrade på mig, flyttade diskret så långt bort jag kunde komma på bänken och försökte koncentrera mig på boken igen, men det är faktiskt svårt när någon stirrar på en, så jag startade mp3n, och lät mig svepas med av musiken istället, långt om länge behagade Chris att faktiskt dyka upp och vi letade upp en buss hem till honom. Sen blir faktiskt allt lite suddigt. Försöker nog förtränga vissa delar av helgen som gått, jag har varit skitjobbig, ni som känner mig har säkert varit med om mina humörsvägningar, den här helgen var dom rätt extrema och jag är kass på att dölja min känslor så den stackars pågen fick uthärda mycket.. Men sen fanns det små ljuspunkter också såklart, som när vi promenerade med Max. Jag tycker det är jättemysigt att gå, speciellt där man inte hittar, och bara utforska, fördel om man har någon som hittar tillbaka med sig också iofs. Jag skulle nog kunna gå vilse i Klågerup, utan problem.

Tanken var att jag skulle stanna lördag till söndag, men föga förvånande blev det en extra dag, trots att jag skulle jobba idag. Fick gå upp sju, ta buss från Klågerup halv åtta, tåg 0837 sen buss från Ängelholm 1005 direkt till jobbet, jävla resande. Men sov i alla fall en lite stund på tåget, en halv timme eller nåt, vilket var välbehövligt för på tre dygn har jag bara kommit upp i si sådär, 9-11 timmar eller nåt sånt. Men efter som jag är en redig karl och inte gnäller så var det bara att bita ihop. På jobbet idag tyckte Niklas jag skulle fixa med att färdigställa fakturor vilket inte är vidare kul direkt, eller jo det är kul på sätt o vis, dessutom trevligt att han lägger det ansvaret på mig, men fy fan för siffror, sitter på en stol i ett kök med en frysbox som skrivbord i halv taskigt ljus och får springa ifrån titt som tätt för att det kommer kunder, blev inget bra, men fick det gjort till slut i alla fall. Kunde till och med lämna jobbet i tid idag, men godhjärtad som jag är så stannade jag kvar och höll Caroline sällskap när hon räknade kassan. Hon är dock rolig och hör dåligt, hon trodde jag sa "Först blir man förälskad, sen sätter man på dem och sen är man kär" Liksom, jajo, verkligen något jag skulle kunna säga ju. Eller iofs, det är en sån sak jag skulle kunna säga, men jag sa inte det i alla fall. Svårt att tro att Carro är 34 för hon är som vem som helst för mig, typ jämnårig då alltså, eller ja, kanske ett par år äldre, men inte 15 år äldre! I vilket fall som helst hade vi en trevlig stund efter jobbet och snackade, skrattade och smygrökte.

Lyckades skära mig på nånting på jobbet också, på knogarna, smått jobbigt, svider och öppnar sig så fort jag gör nånting med handen ungefär, menmen. Sen hem och käka mat, trevligt att komma hem till en pratglad storebror, han till och med ställde fram mat till mig och grejer, det har nog aldrig hänt förr, verkligen aldrig. Ibland blir jag så glatt överraskad. Förtillfället är jag dödstrött, mår inte vidare bra och väntar på samtal och man behöver inte direkt vara hjärnkirurg för att fatta från vem. Jag hatar att vänta, jag hatar när någon säger att dom ska höra av sig och inte gör det. Bara kom att tänka på det när jag ändå pratade om att vänta. Ska lägga mig lite nu, kolla tv och under inga omständigheter alls tänker jag vänta.

Detta blev jättelångt men någon orkade säkert läsa allt i alla fall, hoppas jag, annars är det nog bland det meningslösaste(?), mest meningslösa(?) jag gjort på länge. Äh, jag känner att jag kommer återkomma senare ikväll, har mer på hjärtat. Men vi säger så så länge.

"Jag är attraherad av dig, vill du följa med mig hem?"


Kommentarer
Postat av: christoffer

hej marie, tuff dag po jobb idag...en glad nyhet är iaf att mff vann idag mot fattiga närke med 1-0.
hmmm låter jag dig vänta mycket? är ledsen isåfall...om du nu syftar på mig..har varit rätt seg idag ska jag erkänna...tackar officiellt för en mysig helg, : )..ska bli spännande at se dig in action på torsdag ( menar jobb ) ! ..hehe..puss po
daaj gooouuman

2007-09-17 @ 22:53:10
URL: http://snuffenstankar.blogg.se
Postat av: Josefin

mest meningslösa heter det. och Återkomma, inte åter komma. Puss GUMMAN! Haha.

2007-09-17 @ 23:00:22
URL: http://thenomad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0