En helt vanlig tisdag

Jag vaknade vid sju tiden av alarmet på mobilen. Tvingade mig själv att gå upp och tog en dusch. Sen var det liv i mig igen, i alla fall lite. Hade svårt att somna igår så jag fick knappt nån sömn inatt. Sen fem över åtta var det buss till skolan som gällde. Klockan nio började svenskan som vi fick gå från efter tjugo minuter. Så sen hade jag håla till 12:15. Inte så skoj. Men hittade lite trevligt folk att umgås med, Emma, Karl, Emeilie, osv :). Hela geografilektionen fick jag sitta utan för med några andra för vi har inte gjort provet och de andra gick igenom det. Tråkigt värre. Sen hade vi rättskunskap, det var skoj faktiskt. Jag fick tydligen VG på provet, vilket det bara var ytterst få som fick. Smått stolt över mig själv, ja. 

Tog bussen hem 1420, för jag skulle vaccineras, vilket kanske inte tillhör min vardag. Men sånt som måste göras nu när det snart är dags för Thailand. Börjar längta riktigt mycket. Ska bli så skönt. Medans jag stod och väntade på bussen kom faktiskt Andy gående, och jag tog faktiskt initiativet till en pratstund, inte bara ett hej. Det var faktiskt trevligt. Längesen vi träffades eller ens pratade. Tyvärr.  

Nu har jag i alla fall lagat mat, och sen ska jag väl diska och fixa lakan till min säng också. Men nu skickade Robin ett sms och vill ut och gå, vi får väl se. Har fruktansvärd huvudvärk. Ikväll blir det Desperate Housewives. Veckans tv-höjdpunkt. Faktiskt.

Det blev visst så att jag umgicks med Jossan, Emma, Robin och Benni idag. Önskar att jag hade kunnat åka in till stan och sova hos Cajsa dock. Hade varit skönt. Har fortfarande inte bäddat min säng, så tråkigt ju. Men det ska jag väl göra nu, sen krypa ner. Imorgon blir det en trevlig liten fika med Dan och Andy, ska bli skoj :).

Over & Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0