Hosta och Danmark

Som sagt åkte jag inte till stan i måndags, måndag natt låg både jag och Cajsa i 40 graders feber och hade feberfrossa hela natten. På tisdagen kudne jag inte sluta hosta vilket jag fortfarande inte riktigt kan. Men i vilket fall som orkade jag inte ta mig hem på tisdagen så jag sov där igen. 

Idag, onsdag, har jag varit i Danmark med Cajsa, Benni och John, nån vän till Benni. Jag hade faktiskt jättetrevligt men det var krångel med färjan på väg till Helsinborg igen. Vi fick byta färja pga, tekniskt fel och/eller personskada. Dom sa olika saker på båtarna. En jäkla extra tid blev det i alla fall. Och det var jätteblåsigt också. Mådde riktigt illa, sjösjuk eller nåt. Blir så nojig av dåligt väder och sen att vi fick byta färja och så. Pinsamt men sant. Köpte lite jäger, vodka och en flaska vin. Bortsett från missödet på hemfärden och att det var så förbannat kallt var det en riktigt bra dag.

Just nu händer inte så mycket jag borde vara trött sov bara mellan 4 och 9 idag men icke. Funderar på att slänga i en film och bara chilla. Alvedonen börjar nog dock avta så jag får kurera mig på nytt, känner febern komma krypande tillbaka. Imorgon ska alla tjejerna på Malmö och shoppa, utom jag dock, för jag... Hm, jag vet faktiskt inte varför jag inte ska med. Bara känner att jag vill vara hemma.

Och just det, har fått ett lite dilemma in för lördag. Är bjuden på två olika fester, tackade dock ja till den ena först så jag fick helt enkelt avböja den andra festen. Men nu visar det sig att Helena inte kan komma i helgen, vilket också betyder att jag inte vet om jag vill till Pets. Helle var ju liksom huvudattraktionen, haha. Vi skulle ju vara jättefint utklädda o allt. Men tradigt nog skulle Helle fixa det mesta av utkädnaden också så jag har inte ens grejerna. Får väl komma på nåt nytt. Och ja, mitt dilemma är ju, om jag nu fortfarande är välkommen på festen jag tackade nej till, ska jag då gå på den istället? Nu blev det yrt.

Dags för sängen, eftersom jag vet att mamma och pappa kommer läsa detta ska jag passa på att säga hur mycket jag älskar er! :).

Over & Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0